KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah serta Kualiti yang dijamin Tulin.

Tuesday 8 October 2013

Fakta Mengenai Susu

Susu penuh dengan kebaikan. Minum satu gelas, anda akan mendapat protein sama jika makan sebiji telur, mendapat karbohidrat daripada suku cawan beras dan kalsium yang sama seperti empat cawan brokoli.

Apa yang membuatkan susu begitu baik? Dengan 15 nutrien penting, susu boleh membantu menguatkan tulang, meningkatkan imuniti anda, menyokong kesihatan jantung dan menghilangkan berat badan.


Kalsium

Untuk pembentukan tulang dan penyelenggaraan tulang dan gigi yang kuat. Membantu mengurangkan tekanan darah. Penting untuk otot biasa dan fungsi saraf. Susu dan produk tenusu adalah sumber paling mudah mendapat kalsium.


Protein

Protein tenusu amat berkualiti tinggi menyediakan semua asid amino yang penting untuk kesihatan yang baik. Menggalakkan pertumbuhan dan pembesaran tubuh. Lebih kenyang dan boleh membantu dalam pengurusan berat badan. Penting untuk imuniti, meningkatkan pembangunan otot dan kekuatan dan perlu untuk membaiki tisu.


Fosforus

Penting untuk pembentukan tulang dan gigi yang kuat, memainkan peranan penting di dalam sel darah, saraf dan enzim. Bertindak balas dengan vitamin B untuk melepaskan tenaga daripada makanan.


Kalium

Penting dalam sistem saraf, membantu dengan mengawal tekanan darah dan penghasilan enzim.


Magnesium

Membantu penyerapan kalsium dan mengekalkan , bahagian penting dalam struktur mineral tulang dan gigi. Penting untuk pemindahan tenaga di seluruh badan. Magnesium untuk semua sel di dalam badan.


Zink

Membantu pertumbuhan dan pembangunan keseluruhan, penting untuk penyembuhan luka dan mengekalkan sistem imun yang sihat.


Vitamin B

Membantu membebaskan tenaga daripada makanan. Penting untuk mata yang sihat dan kulit. Membebaskan tenaga daripada makanan untuk mengekalkan aktiviti harian.


Vitamin A

Mengekalkan kulit yang sihat dan penting untuk fungsi penglihatan dan imunisasi yang betul.

No comments:

Ingin Bertanya?

Nama:
Email:
Mesej:

Kak Engku Mengalu-alukan Sebarang Cadangan & Soalan.


Put a website form like this on your site.

Borang Pesanan

Nama:
Email:
No. Tel:
Alamat Penghantaran:
Produk:
Kuantiti:
Harga Anda:
Brg Nak Bila?:

Isikan Je Harga Yang Anda Inginkan, Asalkan Harga Tu LOGIK, Pasti Kak Engku Setuju. Kat Engku Akan Memberi Respon Secepat Yang Mungkin....Insya Allah.


Click here to create your own form.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...