KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah serta Kualiti yang dijamin Tulin.

Monday 21 October 2013

Cara Semulajadi Mantapkan Perisai Tubuh Dengan Set Imun Shaklee

Kita bergantung kepada sistem pertahanan badan (sistem imun) yang mempertahankan badan kita secara semulajadi daripada dijangkiti kuman (bakteria, virus seperti A H1N1, Avian Flu, SARS dan juga virus demam dan selesema).

Namun mengekalkan sistem imun yang sihat pada zaman sekarang sangat mencabar. Tidak cukup tidur, kurang bersenam, makan makanan yang diproses dan mengalami tekanan hidup merupakan antara faktor-faktor yang melemahkan sistem pertahanan yang mana impaknya membuatkan kita terdedah kepada masalah kesihatan.

Terdapat banyak penyelidikan menunjukkan yang tekanan hidup dari segi mental dan fizikal boleh melemahkan sistem imun. Cuba renungkan beberapa fakta berikut:
  • Menjelang 2017 peluang anda mendapat kanser dijangka melebihi 50%.
  • Kematian disebabkan penyakit berjangkit bertambah dua kali ganda dalam masa sedekad lalu.
  • Kematian disebabkan penyakit berjangkit antara usia 25 tahun hingga 44 tahun telah meningkat enam kali ganda.
  • Sejuta orang mati setiap tahun kerana keracunan makanan.
  • 50,000 tan antibiotik digunakan setiap tahun di seluruh dunia ke atas manusia, haiwan dan tumbuhan.
  • Satu dalam nisbah tiga orang menghidap alergi.
  • Kita mula mengalami secara purata tiga kali selesema dalam setahun.
Apakah yang boleh anda lakukan? Berdiam diri dan berpeluk tubuh, membiarkan sahaja tubuh terdedah kepada ancaman atau mencari satu solusi kesihatan? Sikap gemar bergantung kepada ubat apabila diserang penyakit seharusnya sudah lama ditinggalkan. Ini kerana sebagaimana yang kita ketahui, mencegah lebih baik daripada merawat.

Apakah yang tubuh anda perlukan untuk kekal KEBAL?

Shaklee, syarikat pengeluar suplemen semulajadi nombor satu di Amerika Syarikat yang telah bertapak lebih 20 tahun di Malaysia, mengesyorkan anda mengambil NutriFeron bagi menguatkan sistem imun dengan menggalak penghasilan interferon semulajadi dalam badan. 

Disamping itu pengambilan Zink, Vitamin C dan Garlic sebagai agen antioksidan dapat membantu tubuh menyahtoksin segala toksin dan bahan kimia yang dapat mengancam sistem imun tubuh. Paling penting, setiap produk yang dikeluarkan oleh Shaklee selamat kerana berasaskan sumber semulajadi, berkesan (berdasarkan bukti dan kajian saintifik) dan testimoni pengguna, serta nilai wang yang tinggi kerana produk berkualiti pada harga yang rendah. Semoga mendapat kesihatan bersama!

No comments:

Ingin Bertanya?

Nama:
Email:
Mesej:

Kak Engku Mengalu-alukan Sebarang Cadangan & Soalan.


Put a website form like this on your site.

Borang Pesanan

Nama:
Email:
No. Tel:
Alamat Penghantaran:
Produk:
Kuantiti:
Harga Anda:
Brg Nak Bila?:

Isikan Je Harga Yang Anda Inginkan, Asalkan Harga Tu LOGIK, Pasti Kak Engku Setuju. Kat Engku Akan Memberi Respon Secepat Yang Mungkin....Insya Allah.


Click here to create your own form.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...