KEPAKARAN Kak Engku adalah membantu Mama semua untuk mendalami dan mempratikkan ilmu Kehamilan, Berpantang, Penyusuan Dan Penjagaan Bayi secara online agar Mama lebih bersedia, sentiasa ceria dan teruja sebelum dan selepas kelahiran. Di samping menyediakan khidmat nasihat berkaitan barangan keperluan berpantang dan set bersalin yang pratikal digunakan dengan harga yang Murah serta Kualiti yang dijamin Tulin.

Wednesday 23 October 2013

Nutriferon, DTX Complex Shaklee Baik Untuk Kesihatan Hati Anda

Ketahui mengapa Nutriferon, DTX Complex Shaklee baik untuk kesihatan hati anda? Berdasarkan fakta yang dikeluarkan oleh Yayasan Hati Amerika, penyakit hati menyerang kira-kira satu daripada 10 rakyatnya.

Di Malaysia pula, 1 per 20 penduduk di negara ini dikesan menghidap penyakit berkaitan hati. Antara faktor-faktor yang dikenal pasti menjadi punca ialah makanan berminyak, makan lewat malam, kurang bersenam dan merokok.

Berbicara mengenai penyakit hati, ia merupakan satu aspek dalam penjagaan kesihatan yang tidak disedari ramai orang kerana kurang ditekankan tetapi amat penting untuk tubuh yang sihat. Dengan 500 peranan, fungsi hati termasuklah menapis, menyahtoksik darah, protein, membantu dalam pembekuan darah, menyimpan sesetengah vitamin, mineral, mengawal atur hormon dan pelbagai fungsi lagi.

Selain itu, fungsi hati yang sangat hebat ialah membantu menenang jangkitan mikroorganisma yang menjadi punca penyakit, membantu menyingkirkan bakteria dari dalam darah melalui hempedu yang memainkan peranan utama dalam proses detoksifikasi dengan memetabolismekan dan memisahkan dadah, alkohol dan pelbagai toksin alam sekitar yang diserap tubuh.

Pendek kata, hati perlu diberi nutrien yang baik untuk terus berfungsi dengan cemerlang dalam menukarkan makanan kepada tenaga. Caranya ialah dengan mengamalkan gaya hidup sihat Shaklee agar sistem imun anda dan organ hati tetap kuat sehingga dapat melawan mikroorganisma penyebab penyakit.

Liver Aids Program Shaklee menawarkan gabungan "DTX Complex" untuk penjagaan hati dan "Nutriferon" yang eksklusif hanya di Shaklee untuk meningkatkan sistem imunisasi semulajadi diri. 


Hati Sihat Secara Semulajadi

Kandungan utama DTX Complex ialah ekstrak biji benih pokok milk thistle yang berupaya menyokong badan dalam menghasilkan protein bagi membantu menjana semula sel-sel hati. Ia juga mengandungi ekstrak Schizandra (jenis buah beri), cendawan Reishi (herba yang kaya dengan antioksidan), dandelion, kunyit serta articok (herba yang membantu mengekalkan aliran hempedu).

Manakala Nutriferon berupaya meningkatkan interferon (protein yang dihasilkan dan dibebaskan oleh sel perumah sebagai tindak balas kehadiran patogen seperti virus, bakteria, parasit atau sel barah) semulajadi badan dan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan.

Nutriferon merupakan adunan empat ramuan botani ini iaitu ekstrak biji labu (cucurbita moschata) yang telah didapati dapat mendorong pengeluaran interferon, biji plantago (plantage asiatica) yang mengandungi bahan kimia yang dipanggil polisakarida yang diguna untuk merangsang sistem imun, bunga safflower (carthamus tinctorius) polisakarida, yang telah dikenal pasti dapat mendorong pembangunan makrofaj, sejenis sel darah putih dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle (lonicera japonica) yang digunakan dalam perubatan Asia.

Mencegah lebih baik daripada merawat. Begitulah juga dengan pengambilan DTX Complex dan Nutriferon ini. Simpan dan bawa ke mana saja umpama perisai kesihatan diri. Ayuh! Tingkatkan daya ketahanan semulajadi dan belailah hati anda!

No comments:

Ingin Bertanya?

Nama:
Email:
Mesej:

Kak Engku Mengalu-alukan Sebarang Cadangan & Soalan.


Put a website form like this on your site.

Borang Pesanan

Nama:
Email:
No. Tel:
Alamat Penghantaran:
Produk:
Kuantiti:
Harga Anda:
Brg Nak Bila?:

Isikan Je Harga Yang Anda Inginkan, Asalkan Harga Tu LOGIK, Pasti Kak Engku Setuju. Kat Engku Akan Memberi Respon Secepat Yang Mungkin....Insya Allah.


Click here to create your own form.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...